כיצד מנהיגות מעצבת את התנהגותו של ארגון? האם יש מתאם ישיר בין מנהיגות אפקטיבית למוטיבציה של עובדים ? שאלות אלו עומדות בלב תורת ההתנהגות הארגונית . בעוד שתיאוריות רבות לגבי מה שמניע את התנהגות העובדים, היבט אחד נותר בלתי עוררין: ההשפעה העמוקה של מנהיגות על עיצוב התרבות הארגונית והשפעה על האופן שבו עובדים מעורבים בעבודה שלהם.
לעזרה יצירתית בתואר – פנו לדניאל מהמוקד האקדמי ! (צור קשר)
אנחנו אנשים שעושים עבודות אקדמיות ועוזרים באקדמיה בשלל דרכים!
כאן תוכלו לראות מרכיבים של דוגמה לסמינריונים מצטיינים !
תיאוריית המנהיגות טוענת שמנהיג חזק ובעל חזון יכול לעורר השראה ולהניע עובדים, לטפח סביבת עבודה חיובית ולהניע ביצועים. מצד שני, מנהיגות לקויה עלולה להוביל להתנתקות, לעימותים, ובסופו של דבר לתרום למקום עבודה רעיל.
מאמר זה יעמיק בממדים השונים של השפעתה של מנהיגות על התנהגות ארגונית . מהגדרת החזון והיעדים ועד ליצירת מודלים של התנהגות, תקשורת יעילה וטיפוח מעורבות עובדים , נחקור כיצד שיטות מנהיגות מעגנים את תרבות הארגון ומעצבות את התנהגות העובדים מלמעלה למטה.
נקודות עיקריות:
- למנהיגות יש תפקיד מרכזי בעיצוב התנהגות ארגונית .
- מנהיגות אפקטיבית מעוררת השראה בעובדים ומטפחת סביבת עבודה חיובית.
- מנהיגות לקויה עלולה להוביל להתנתקות, לעימותים ולמקום עבודה רעיל.
- מנהיגות משפיעה על התרבות הארגונית , המוטיבציה של העובדים וביצועים.
- מאמר זה יחקור את השפעתה של מנהיגות על מימדים שונים של התנהגות ארגונית.
הגדרת החזון והיעדים
למנהיגות יש תפקיד מכריע בעיצוב התנהגות ארגונית, החל מהגדרת חזון ויעדים ברורים לארגון. על ידי ניסוח המטרה והכיוון, מנהיגים מספקים לעובדים תחושת מטרה ומפת דרכים לעקוב אחריהם. כאשר עובדים מבינים את התמונה הגדולה וכיצד תרומתם האישית מתיישרת עם יעדי הארגון, סביר יותר שהם יפגינו התנהגות התומכת בהשגת יעדים אלו.
“למנהיג חייב להיות חזון ברור ולהציב יעדים ריאליים ובר-השגה כדי לעורר השראה ולהניע את הצוות שלו.” אילון מאסק
התאמת התנהגות עם יעדים ארגוניים חיונית להצלחה. כאשר מנהיגים מתקשרים עם חזון משכנע ומציבים יעדים מאתגרים אך ניתנים להשגה, הם יוצרים תחושה של מטרה והכוונה בתוך הארגון. עובדים נוטים יותר להיות מעורבים, בעלי מוטיבציה ומחויבים להשגת מטרות אלו כאשר הם יכולים לראות את הקשר הישיר בין פעולותיהם לבין החזון הכולל.
באמצעות תקשורת אפקטיבית והבנה משותפת של החזון והיעדים , מנהיגים יכולים לעורר צוותים לשתף פעולה, לחדש ולעבוד לקראת מטרה משותפת. התאמה זו של התנהגות יוצרת סביבת עבודה חיובית ופרודוקטיבית, מטפחת תרבות של אחריות ומניעה הצלחה ארגונית.
היתרונות של הגדרת חזון ויעדים ברורים
כאשר מנהיגים מגדירים חזון ויעדים ברורים, זה מביא מספר יתרונות לארגון:
- משפר את המוטיבציה והמעורבות של העובדים
- יוצר תחושת כיוון ומטרה
- מקדם תרבות שיתופית וממוקדת מטרה
- מיישרת התנהגות אישית וצוותית עם יעדים ארגוניים
- משפר קבלת החלטות ותעדוף
החזון והיעדים שמציבים מנהיגים משמשים מצפן המנחה את התנהגות הארגון ופעולותיו. הוא מספק מסגרת לקבלת החלטות , מאפשר הקצאת משאבים יעילה ומטפח תרבות של שיפור מתמיד.
מפתחות להגדרת חזון ברור ויעדים | יתרונות |
---|---|
תקשר את החזון בצורה יעילה | להבטיח יישור והבנה משותפת |
שלב עובדים בהגדרת יעדים | משפר את הקנייה והמחויבות |
הגדר יעדים SMART (ספציפיים, ניתנים למדידה, בר השגה, רלוונטיים, מוגבלים בזמן) | מבטיח בהירות ומיקוד |
סקור באופן קבוע את היעדים והעריך אותם מחדש | מסתגל לנסיבות וסדרי עדיפויות משתנים |
התנהגות דוגמנות
מנהיגים ממלאים תפקיד קריטי כמודל לחיקוי עבור הצוותים שלהם, ומשמשים כמגדלור של יושרה , אחריות והתנהגות עקבית . עובדים מסתכלים על המנהיגים שלהם ולעתים קרובות מחקים את מעשיהם, מה שהופך את זה חיוני למנהיגים להציג את התכונות וההתנהגויות הרצויות המשקפות את ערכי הארגון ותרבותו.
כאשר מנהיגים מקיימים עקרונות כמו יושרה , הם מבססים בסיס של אמון בתוך הארגון. על ידי מודלים עקביים של אחריותיות , מנהיגים נותנים השראה לצוותים שלהם לקחת בעלות על הפעולות והאחריות שלהם. יתרה מכך, מנהיגים המפגינים מחויבות בלתי מעורערת והתנהגות עקבית מהווים דוגמה חיובית לארגון כולו, ומעודדים עובדים לחקות את המאפיינים הללו.
מהצד השני, למנהיגים שמפגינים התנהגות לא אתית או לא עקבית עלולות להיות השפעות שליליות על התנהגות ארגונית. התנהגות כזו שוחקת את האמון בין העובדים ופוגעת באמון שלהם במנהיגות. זה יכול להוביל לירידה במורל העובדים, במעורבות ובביצועים הארגוניים הכוללים.
“מתן דוגמה אינו האמצעי העיקרי להשפיע על אחרים, הוא האמצעי היחיד”. – אלברט איינשטיין
השפעת מודלים לחיקוי על התנהגות ארגונית
מנהיגים אפקטיביים מבינים שמעשיהם מדברים חזק יותר מהמילים שלהם. הם מכירים בכך שההתנהגות שלהם משפיעה לא רק על הצוות המיידי שלהם אלא על הארגון כולו. כאשר מנהיגים מדגמנים את ההתנהגויות הרצויות , זה קובע נורמה תרבותית שמעודדת אחרים ללכת בעקבותיהם.
על ידי שמירה עקבית על יושרה , אחריות ותכונות חיוביות אחרות, מנהיגים מטפחים סביבה שבה העובדים מעריכים את התכונות הללו. זה, בתורו, יוצר תחושת גאווה בארגון ומחויבות קולקטיבית להתנהלות אתית והתנהגות עקבית בכל הרמות.
היתרונות של התנהגות דוגמנות | השפעה שלילית של התנהגות לא עקבית |
---|---|
בונה אמון ואמינותמעורר השראה ומניעמעודד שיתוף פעולה ועבודת צוותמטפח תרבות עבודה חיובית | שוחק את האמון והביטחוןמקטין את המורל והמעורבות של העובדיםמוביל לירידה בפריוןיוצר סביבת עבודה רעילה |
תִקשׁוֹרֶת
תקשורת אפקטיבית היא היבט בסיסי של מנהיגות אפקטיבית. מנהיגים חייבים להיות בעלי הכישורים הדרושים כדי להעביר את החזון והציפיות שלהם בצורה ברורה ועקבית. על ידי תקשורת גלויה וכנה, מנהיגים יכולים לטפח אמון וליצור סביבה שבה מעודדים משוב של עובדים.
אמון הוא הבסיס לכל שיתוף פעולה מוצלח , ותקשורת יעילה ממלאת תפקיד מכריע בבנייה ושימור של אמון זה. כאשר מנהיגים מתקשרים בפתיחות ובכנות, זה יוצר תחושה של שקיפות והוגנות בתוך הארגון. זה, בתורו, מעודד עובדים לחלוק את מחשבותיהם, רעיונותיהם ודאגותיהם, תוך טיפוח תרבות שיתופית.
יתר על כן, תקשורת יעילה מטפחת חדשנות בתוך ארגון. על ידי חיפוש פעיל והערכת קלט מהעובדים, מנהיגים יוצרים אווירה שבה מעודדים חשיבה יצירתית ופתרון בעיות. זה יכול להוביל לפיתוח רעיונות ופתרונות חדשניים המניעים את הארגון קדימה.
“תקשורת אפקטיבית היא לא רק העברת מידע; מדובר ביצירת קשרים ובניית מערכות יחסים”.
היתרונות של תקשורת אפקטיבית | כיצד זה משפיע על התנהגות ארגונית |
---|---|
1. פרודוקטיביות מוגברת | העובדים מבינים את התפקידים והציפיות שלהם בצורה ברורה, מה שמוביל לשיפור הביצועים והפרודוקטיביות. |
2. הגברת מעורבות העובדים | תקשורת פתוחה וכנה יוצרת סביבת עבודה תומכת , המובילה לרמות גבוהות יותר של מעורבות עובדים . |
3. עבודת צוות ושיתוף פעולה משופרים | תקשורת אפקטיבית מטפחת שיתוף פעולה ועבודת צוות, ומאפשרת לעובדים לעבוד יחד לקראת מטרות משותפות. |
4. חיזוק חדשנות ויצירתיות | כאשר עובדים מעודדים לשתף את הרעיונות והמחשבות שלהם, זה מטפח חדשנות ויצירתיות בתוך הארגון. |
5. הפחתת קונפליקטים ואי הבנות | תקשורת ברורה ופתוחה מסייעת במניעת קונפליקטים ואי הבנות, ומטפחת סביבת עבודה הרמונית. |
על ידי מתן עדיפות לתקשורת אפקטיבית, מנהיגים יכולים ליצור התנהגות ארגונית חיובית ופרודוקטיבית. הם יכולים לבסס אמון, לעודד שיתוף פעולה ולקדם חדשנות, כל אלו תורמים להצלחתו הכוללת של הארגון.
מעורבות עובדים
מעורבות עובדים היא גורם קריטי בהנעת הצלחה ארגונית. כאשר עובדים מרגישים מעורבים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יפגינו התנהגויות חיוביות ויתרמו לצמיחה הכללית ולפרודוקטיביות של החברה. מנהיגות אפקטיבית משחקת תפקיד חיוני בטיפוח מעורבות העובדים.
הכרה היא כלי רב עוצמה במעורבות עובדים. כאשר מנהיגים מכירים ומעריכים את המאמצים וההישגים של חברי הצוות שלהם, זה לא רק מגביר את המורל אלא גם משרה תחושת שייכות וערך. על ידי חגיגת הצלחות ואבני דרך, מנהיגים יוצרים תרבות של הכרה ומחזקים את ההתנהגויות הרצויות שמניעות מעורבות.
העצמה היא היבט מרכזי נוסף במעורבות עובדים. כאשר מנהיגים מעצימים את העובדים שלהם על ידי האצלת אחריות, אמון בשיקול הדעת שלהם ומתן להם הזדמנויות לצמיחה והתפתחות, זה מטפח תחושת בעלות ואוטונומיה. עובדים מועצמים נוטים יותר להיות בעלי מוטיבציה, חדשניים ומחויבים להצלחת הארגון.
סביבת עבודה תומכת חיונית למעורבות העובדים. כאשר מנהיגים יוצרים תרבות של אמון, תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה, זה מעודד עובדים להיות פרואקטיביים ולתרום את הרעיונות והתובנות שלהם. סביבת עבודה תומכת מבטיחה גם שהעובדים ירגישו מוערכים, מכובדים ונתמכים, מה שמוביל להגברת המעורבות והפרודוקטיביות.
“עובדים מעורבים מפגינים התנהגויות חיוביות כמו ביצועים גבוהים, יצירתיות ונכונות לעשות את המייל הנוסף”.
למנהיגות יש תפקיד מכריע ביצירת סביבה שבה העובדים מרגישים מעורבים, מוערכים ומוטיבציה לתרום כמיטב יכולתם. על ידי מתן עדיפות להכרה , העצמה ובניית סביבת עבודה תומכת, מנהיגים יכולים להניע את מעורבות העובדים ולנצל את מלוא הפוטנציאל של הצוותים שלהם.
קבלת החלטות ויישוב סכסוכים
למנהיגים תפקיד מכריע בתהליכי קבלת החלטות בארגון, וגישתם משפיעה רבות על ההתנהגות הארגונית. על ידי שיתוף עובדים בקבלת החלטות מכילה ומשתפת, מנהיגים יכולים לטפח תחושת בעלות, העצמה ומעורבות בצוותים שלהם. גישה שיתופית זו לא רק משפרת את איכות ההחלטות אלא גם מקדמת תרבות עבודה חיובית, שבה העובדים מרגישים מוערכים ונשמעים.
הימנעות מקונפליקטים ופתרון יעיל שלהם כאשר הם מתעוררים הם היבט חיוני נוסף של מנהיגות בהתנהגות ארגונית. סכסוך, אם לא מנוהל כראוי, יכול להסלים, ולהוביל להתנהגויות שליליות ולירידה בתפוקה. מנהיגים חזקים מבינים את החשיבות של טיפול מהיר בקונפליקטים ושואפים ליצור סביבה מכבדת ותומכת המעודדת תקשורת פתוחה ופתרון בעיות בונה.
היתרונות של קבלת החלטות כוללנית ופתרון סכסוכים:
- מקדם תחושת בעלות ומחויבות בקרב העובדים.
- משפר את מעורבות העובדים ושביעות הרצון.
- מטפח חדשנות ויצירתיות באמצעות נקודות מבט מגוונות.
- בונה אמון ושיתוף פעולה בתוך צוותים.
- מפחית את הלחץ במקום העבודה ומשפר את הפרודוקטיביות הכללית.
הכללה בקבלת החלטות ופתרון
סכסוכים יעיל חיוניים לשמירה על אקלים ארגוני חיובי התומך ביחסים בריאים, ביצועים גבוהים וצמיחה ארגונית. על ידי מתן עדיפות להיבטים אלה של מנהיגות, ארגונים יכולים ליצור תרבות שמעריכה עבודת צוות, שיתוף פעולה ורווחת העובדים שלהם.
מרכיבים מרכזיים של קבלת החלטות אפקטיבית ופתרון סכסוכים | השפעה על התנהגות ארגונית |
---|---|
שקיפות ותקשורת פתוחה | בונה אמון ומקדם סביבת עבודה חיובית |
מעורבות והעצמת עובדים | מטפח מעורבות, בעלות ומחויבות |
הקשבה פעילה ואמפתיה | משפר את שיתוף הפעולה וההבנה בין חברי הצוות |
טכניקות יעילות לפתרון בעיות | מעודד חדשנות ועוזר להתגבר על מכשולים |
מיומנויות גישור ומשא ומתן | פותר קונפליקטים בצורה בונה ומועילה הדדית |
הסתגלות וניהול שינויים
בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, יכולת הסתגלות היא המפתח להצלחה. לארגונים שיכולים להגיב במהירות לשינויים בשוק ולאמץ שינויים יש יתרון תחרותי. יכולת הסתגלות זו חייבת להתחיל מלמעלה, עם מנהיגים שמבינים את החשיבות של ניהול שינויים ויכולים להדריך את הצוותים שלהם במעברים ביעילות.
גישה חיובית לניהול שינויים יכולה להשפיע באופן מהותי על התנהגות ארגונית. כאשר מנהיגים מאמצים חשיבה פרואקטיבית לקראת שינוי ומעבירים את היתרונות שלו, העובדים נוטים יותר לאמץ זאת. זה יוצר תרבות של גמישות וחוסן, שבה העובדים מבינים ששינוי הוא בלתי נמנע ורואים בו הזדמנות לצמיחה ושיפור.
ניהול שינויים אפקטיבי כולל תקשורת ברורה, שיתוף עובדים בתהליך ומתן תמיכה ומשאבים לנווט במעברים. על ידי הפגנת יכולת הסתגלות והקלת שינוי, מנהיגים יכולים להשפיע על האופן שבו עובדים מגיבים לסביבה העסקית המתפתחת ומסתגלים אליה.
ניהול ביצועים ותרבות ארגונית
למנהיגים תפקיד חיוני בהערכת וניהול ביצועי העובדים בתוך הארגון. למשוב ולהכרה שלהם יש השפעה משמעותית על האופן שבו העובדים תופסים את תרומתם ורמת המעורבות שלהם. על ידי הטמעת תהליכי ניהול ביצועים הוגנים ועקביים , מנהיגים יכולים להניע עובדים ביעילות לשפר את התנהגותם ולשפר את כישוריהם.
ניהול ביצועים לא רק משפיע על צמיחת העובדים האישיים אלא גם מעצב את התרבות הארגונית הכוללת . מנהיגות חזקה מטפחת תרבות שמעריכה התנהגויות רצויות ומיישרת אותן עם המטרות הארגוניות. על ידי הצבת ציפיות ברורות, מתן תמיכה ומשוב מתמשכים , מנהיגים יוצרים סביבה שבה העובדים מרגישים מוערכים, מוכרים ומוסמכים לספק את עבודתם הטובה ביותר.
התרבות הארגונית , המושפעת ממנהיגות, ממלאת תפקיד קריטי בהנעת התנהגות העובדים וקבלת ההחלטות. תרבות חיובית המעודדת שיתוף פעולה, חדשנות והתנהלות אתית יכולה לשפר את הביצועים ואת שביעות הרצון של העובדים. מצד שני, תרבות רעילה או לא בריאה עלולה להוביל להתנתקות, מורל נמוך וירידה בתפוקה.
“התנהגותם של מנהיגים משפיעה ישירות על התרבות הארגונית . מנהיגים שמתעדפים שקיפות, שיתוף פעולה ותקשורת פתוחה יוצרים סביבה שתומכת בהתנהגויות רצויות ומניעה ביצועים.” – ג’ון מקסוול
השפעות של ניהול ביצועים על תרבות ארגונית
מערכת ניהול ביצועים חזקה המותאמת לערכי הארגון ולהתנהגויות הרצויות יכולה להשפיע לטובה על התרבות הארגונית. על ידי הכרה ותגמול עובדים המגלמים התנהגויות אלו, מנהיגים מחזקים את החשיבות של ערכי ארגון ומטפחים תרבות של ביצועים גבוהים ושיפור מתמיד.
הערכה עקבית של ביצועים על סמך התנהגויות רצויות עוזרת גם לזהות אזורים לשיפור והתפתחות. גישה פרואקטיבית זו לניהול ביצועים מאפשרת למנהיגים לטפל בכל חריגה מהתרבות הרצויה ולנקוט פעולות מתקנות באופן מיידי. על ידי מתן משוב בונה והזדמנויות לצמיחה, מנהיגים יכולים להחדיר תחושת אחריות ומחויבות לתרבות הארגונית.
ניהול ביצועים | השפעות על תרבות ארגונית |
---|---|
ציפיות ביצוע ברורות | התאמה עם התנהגויות וערכים רצויים |
משוב ביצועים קבוע | תרבות מכוונת צמיחה התמקדה בשיפור |
תגמולים והכרה | חיזוק התנהגויות רצויות |
הזדמנויות פיתוח | טיפוח תרבות למידה והתפתחות |
ניהול ביצועים יעיל, בשילוב עם מנהיגות חזקה, מביא לתרבות ארגונית חיובית ומשגשגת . זה מקדם מעורבות עובדים, מטפח שיתוף פעולה ומשפר את ההצלחה הכוללת של הארגון.
למידה ופיתוח מתמשכים
מנהיגות היא לא רק להנחות אחרים אלא גם על צמיחה אישית ושיפור ארגוני . אימוץ למידה ופיתוח מתמשכים חיוני למנהיגים כדי להישאר קדימה בנוף עסקי המתפתח כל הזמן.
למידה מתמשכת מאפשרת למנהיגים לשפר את כישוריהם, להעמיק את הידע שלהם ולהסתגל לאתגרים חדשים. על ידי השקעת זמן ומאמץ בלמידה מתמשכת , מנהיגים יכולים להישאר רלוונטיים ולהביא נקודות מבט חדשות לצוותים ולארגונים שלהם. זה נותן השראה לעובדים ללכת בעקבותיהם, ויוצר תרבות של שיפור מתמיד.
מנהיגים יכולים לטפח צמיחה אישית על ידי מתן הזדמנויות למידה, כגון תוכניות הכשרה, סדנאות ויוזמות חונכות. על ידי עידוד הצוותים שלהם לחפש ידע חדש ולפתח את הכישרונות שלהם, מנהיגים מעצימים אנשים למצות את הפוטנציאל שלהם. זה לא רק מועיל לאנשים, אלא גם מניע צמיחה ארגונית.
“הדבר היחיד שקבוע הוא שינוי.” – הרקליטוס
בנוף העסקי המהיר, ארגונים חייבים להסתגל כדי לשרוד ולשגשג. מנהיגים שמתעדפים למידה ופיתוח מתמשכים מפגינים את מחויבותם לשיפור ארגוני . על ידי פיתוח הכישורים שלהם ועידוד הצוותים שלהם לעשות את אותו הדבר, מנהיגים יוצרים תרבות של צמיחה וחדשנות בתוך הארגונים שלהם.
ארגונים המאמצים למידה ופיתוח מתמשכים נוטים לחוות מעורבות עובדים מוגברת, ביצועים משופרים ותוצאות כלליות טובות יותר. מחויבות זו לצמיחה יוצרת סביבת עבודה חיובית שבה אנשים מרגישים מוערכים ומוטיבציה לתרום כמיטב יכולתם.
היתרונות של למידה ופיתוח מתמשכים
- משפר כישורי מנהיגות וידע
- שומר על מנהיגים מעודכנים במגמות בתעשייה
- מטפח תרבות של חדשנות ויצירתיות
- מגביר את מעורבות העובדים ושימורם
- משפר את הזריזות וההסתגלות הארגונית
יתרונות מנהיגות של למידה מתמשכת | יתרונות ארגוניים של למידה מתמשכת |
---|---|
משפר את יכולות קבלת ההחלטותמשפר את כישורי התקשורתבונה חוסן וכושר הסתגלותמחזק אינטליגנציה רגשיתמרחיב חשיבה אסטרטגית | מקדם תרבות למידהמניע חדשנות ויצירתיותמושך כישרון מובילמגביר את הביצועים הארגונייםמעודד שיפור מתמיד |
כל אלו, משפיעים וודאי, ישירות על הארגון. באופן ישירות על מדדי הביצועים המרכזיים ועל חמשת הכוחות . כמובן, שניתוחים שנעשו לפני הבנת המסקנות הללו, עלולים להיות לא רלוונטים ועל כן עדיף יהיה פילוח מיקוד ומיצוב מחודש, הבנת החוזקות החדשות, יהיו קרטיות.
סיכום
לסיכום , למנהיגות יש תפקיד מרכזי בהנעת התנהגות ארגונית. יש לה השפעה עמוקה על כל היבט של ארגון, מעיצוב התרבות שלו ועד להשפעה על הביצועים שלו. למנהיגות אפקטיבית יש את הכוח לטפח התנהגויות חיוביות בקרב העובדים, מה שמוביל למקום עבודה בריא, שיתופי ומוצלח. לעומת זאת, למנהיגות לא יעילה יכולות להיות השלכות מזיקות, וכתוצאה מכך להתנתקות, קונפליקט וסביבת עבודה רעילה.
הכרה בתפקידה הקריטי של מנהיגות בעיצוב התנהגות חיונית לארגונים השואפים להצלחה מתמשכת. השקעה בתכניות לפיתוח מנהיגות וטיפוח מנהיגים אפקטיביים היא חשיבות עליונה. על ידי הגדרת חזון ויעדים ברורים, מודל התנהגות חיובית, תרגול תקשורת יעילה וטיפוח מעורבות עובדים, מנהיגים יכולים לעורר ולהניע את הצוותים שלהם להפגין התנהגויות רצויות. יתרה מכך, מנהיגים המצטיינים בקבלת החלטות, הסתגלות וניהול שינויים יכולים לנווט אתגרים בצורה חלקה ולהנחיל תרבות של חוסן בקרב עובדיהם.
בסופו של דבר, מנהיגות היא לא רק תפקיד או תואר; זהו תהליך מתמשך ומחויבות ללמידה ופיתוח מתמשכים. מנהיגים חייבים לשאוף לשפר את הכישורים והידע שלהם ולעודד את הצוותים שלהם לעשות את אותו הדבר. על ידי מתן עדיפות לפיתוח מנהיגות, ארגונים יכולים ליצור סביבה שבה אנשים מוסמכים למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם, וכתוצאה מכך מקום עבודה משגשג , חיובי ומוצלח.