שליטה בסיפורי שיווק מותגים

למרות הקצב המסחרר שבו אופנות שיווק באות והולכות, אסטרטגיה אחת מנוסה ומוכחת – כוחה של סיפור סיפורים – נשארת דומיננטית. אם משווקים רוצים לעסוק בקהל שלהם ברמה עמוקה יותר, סיפור שובה לב עשוי להיות אסטרטגיה בעלת ערך. גלה את כוחו של נרטיב וכיצד הוא עשוי לחולל מהפכה בגישה השיווקית של המותג שלך במאמר זה.

הקשר בין אנשים

בניית מערכות יחסים היא המהות של סיפור סיפורים. נרטיבים מעוררים תגובה רגשית באנשים מכיוון שהם משמשים כחוטים המחברים המאחדים אותנו באמצעות חוויות ונקודות מבט משותפות. כאשר מותג שולט בכוח הזה, הוא חורג מעבר לביצוע מכירות ומתחיל ליצור קשרים.

קחו בחשבון את אפל: השיווק שלהם “Think Different” קידם יותר מאשר רק מכשירים; זה קידם השקפת עולם. באמצעות פרסום מונחה נרטיב ודימויים טעונים רגשית, אפל מיקמה את עצמה כיותר מסתם חברת מחשבים – היא הפכה לסמל של המצאה, תוך שילוב כוחות עם דמויות מהפכניות כמו ג’ון לנון, אלברט איינשטיין ומרטין לותר קינג ג’וניור.

הכוח לגעת בלב

לספר סיפור גורם לך להרגיש משהו, ורגשות מכתיבים מעשים. רגשות, על פי שפע של מחקרים, עולים באופן משמעותי על שיקולים רציונליים בכל הנוגע לעיצוב התנהגות צרכנים. זאת בשל העובדה שצרכנים נוטים יותר ליצור התרשמויות חיוביות מהמותג הקשור לנרטיב כאשר יש להם קשר רגשי לסיפור או לדמויות שלו, גם אם הקשר הזה הוא רק סמלי.

במקום להסתמך רק על תקני יופי קונבנציונליים המוצגים לעתים קרובות בפרסומות בתקשורת עבור מוצרי טיפוח, מסע הפרסום של Dove “Real Beauty” מדגים זאת בצורה מבריקה על ידי הצגת חוויות אמיתיות של נשים אמיתיות. מסירות הלקוחות כלפי המטרה הגדולה יותר של דאב מחוץ למוצריה התחזקה כאשר הסיפורים האמיתיים הללו יזמו דיונים על בעיות הערכה עצמית הקשורות לדימוי גוף, נושא שרבים יכלו להזדהות איתו באופן אישי.

נרטיב כמניע של זהות מותג

נרטיב כתוב היטב חושף יותר ממה שהוא חושף. הקהל שלך ירגיש כאילו הוא מכיר את הערכים שלך מבלי שתצטרך לומר עליהם מילה מכיוון שהאמונות שלך שזורות בכל פיתול ופיתול של הסיפור.

באמצעות תוכן בסגנון תיעודי המדגיש את מאמצי השימור הנחוצים לשימור הנופים הללו ואת פלאי הטבע שהציוד שלהם מאפשר ללקוחות לחקור, פטגוניה שילבה בהצלחה אקטיביזם סביבתי בזהות הארגונית שלה.

במקום רק לומר “קנה את בגדי החוץ שלנו”, פטגוניה חולקת סיפורים על הרפתקאות ואחריות סביבתית, מה שמעורר הדים עמוקים בקרב אנשים שאוהבים את החוץ ומחויבים לעשות שינוי בעולם.

סיפורים שמשתנים ומתפתחים

אבל זה לא מספיק רק ליצור סיפורים נהדרים – הם צריכים להסתגל ולהישאר עקביים בכל הפלטפורמות בהן הקהל נתקל בהם. בין אם זה מדיה חברתית, סרטונים, פודקאסטים, קמפיינים בדוא”ל וכו’, כל יצירה צריכה לתרום באופן מלוכד לקו העלילה הגדול יותר שמוצג על ידי המותג. נטפליקס היא דוגמה מצוינת לכך מכיוון שלמרות שהיא מציעה מגוון רחב של תוכניות וסרטים, הפלטפורמה שומרת על קול ברור ועקבי לאורך כל התכנות המקוריות שלה, מגבשת את מעמדה הייחודי בתעשיית הבידור ומקלה על המנויים להירשם. .

בסופו של דבר, משווקי יישומים יעילים יכולים להשתמש בנרטיבים אסטרטגיים כדי ליצור רושם מתמשך על הדמוגרפיה הדמוגרפית שלהם, מה שבתורו מחזק את הקשרים בין המותגים המיוצגים בתוך הדמוגרפיה הזו לבין המותגים עצמם, מה שבתורו מגביר את האמון, הנאמנות, כוונות הרכישה והארוך. מדדי הצלחה לטווח. לכן, שילוב מיומן של סיפורים רלוונטיים, מעניינים ומשכנעים, לבבות קמפיינים מיתוגיים עכשוויים מדגימים, שוב, לבלוט בשוק הצפוף והקולני של היום מעולם לא הייתה הכרחית או קשה יותר, אבל כוחו של העט הוא באמת נשק אדיר. . עם זאת, כאשר מבוצעים היטב, מוצר או שירות מקבלים משמעות חדשה לגמרי, והופכים לייצוג של התקוות, הרצונות והערכים של אנשים בכל רחבי העולם. נרטיבים כוחניים בתחום השיווק הם המקום בו שוכן היופי האמיתי.

Scroll to Top