כאשר הם שואפים לגדולה אקדמית, סטודנטים מגלים לעתים קרובות שהם חייבים לאזן את הצרכים של בריאות הנפש שלהם עם אלה של האקדמיה שלהם. השאיפה לידע אמורה להמריץ ולהעצים, במקום לדלדל או לתקוע. מציאת הנקודה המתוקה בעומס האקדמי חיוני להצלחה ולהתפתחות בטווח הארוך.
הכרה ביכולות שלך
הכישורים, החולשות והפוטנציאל של כל לומד שונים. השלב הראשון בהשגת עומס עבודה מתאים הוא להיות מודע ליכולות שלך. בעוד שאנשים מסוימים הם פרודוקטיביים יותר כאשר יש להם הרבה דברים שקורים בו זמנית, אחרים עובדים טוב יותר כאשר תשומת הלב שלהם מתמקדת במספר קטן יותר של דברים.
לתמונה מלאה יותר של היכולות שלך:
חשבו אחורה על חייכם ונסו להפריד בין הזמנים שבהם הייתם באמת לחוצים לבין הזמנים שבהם הייתם מאותגרים אבל בסופו של דבר ניצחת.
בדוק עם עצמך: האם אתה מסיים משימות בצורה מהימנה בתאריך היעד מבלי להוריד סטנדרטים? ייתכן שתצטרך לשנות את העומס שלך אם זה לא עובד.
- כשמבקשים עצות לגבי כמה עבודה סבירה עבור מישהו ברמה שלך, זה יכול להיות מועיל להקשיב לדעותיהם של מנטורים או חברים לכיתה.
יצירת יעדים ברי השגה
ניהול עומס עבודה אקדמי אפקטיבי מסתמך במידה רבה על תכנון יעדים. באמצעות מסגרת SMART, המייצגת “ספציפי, מדיד, בר-השגה, רלוונטי ומוגדר בזמן”, אתה עשוי להגדיר יעדים שיכוונו את הפעילות היומיומית שלך ויהיו ניתנים לביצוע במגבלות הזמן והמשאבים שלך.
כאשר מדובר ביעדים:
במקום להסתמך רק על דחיפות, תעדוף פרויקטים לפי ערכם.
- כדי להפוך משימות גדולות יותר לנגישות יותר ופחות מרתקות, חלק אותן לשלבים קטנים יותר.
- היצמד ללוח זמנים יומי, שבועי או חודשי שאתה קובע לעצמך, אך היה גמיש בעת הצורך.
הנחיות לניהול יעיל של הזמן שלך
על מנת להשיג איזון בריא בין עבודה לחיים, התלמידים נהנים מאוד מלימוד טכניקות ניהול זמן יעילות:
ראשית, תכין תוכנית. כתוב את כל הקורסים הקרובים שלך, מפגשי הלימוד, אירועים מחוץ ללימודים ותקופות הרפיה. הקפד לספק מספיק זמן לכל דבר, כולל השבתה בלתי צפויה.
2) היו זהירים עם פיתויים טכנולוגיים כמו מדיה חברתית ומשחקים; אפליקציות, לוחות שנה ותזכורות עשויים לעזור לך לעקוב אחר ההתחייבויות שלך.
3) תרגל לומר “לא” – טעות טיפוסית היא לקחת על עצמו יותר מדי. זה בסדר לדחות סיכויים אם זה יעזור לך לשמור על שפיותך.
השתתפות בדיונים במקום רק לדקלם עובדות סטודנטים המסוגלים להתגבר על מתח אקדמי משתמשים בגישה שונה ללימודים.