האם רמת האנגלית בתואר מתקדם משפיעה על המועצה להגביר את רמות הפטור? האם תלמידים המשיגים פטור באנגלית מתחילת התואר מסוגלים להתמודד בצורה מוצלחת עם הדרישות האקדמיות של תכני הלימוד ולהתמקד בתחום המעניין אותם? או שאולי יש לקחת בחשבון את ההשלכות הכלכליות והיישות של הפטור כגורם חוץ שישפיע על חוויית הלמידה של הסטודנטים?
רמת פטור באנגלית וכיצד להשיג אותה
כדי להשיג רמת פטור באנגלית, הציון הנדרש הוא 134 או יותר במבחן מיון כגון מבחן אמי”ר, מבחן אמירם או בפרק האנגלית של הבחינה הפסיכומטרית.
מחקרים הראו כי רמת פטור באנגלית תרמה להצלחה גדולה בהשגת תואר מתקדם באקדמיה.
במידה וסטודנט לתואר ראשון לא משיג את רמת הפטור, נדרש לעבור קורסים לשיפור האנגלית עם מבחן מסכם בסיום כל קורס. סטודנטים יכולים גם לבחון במבחני רמ”א כחלופה למבחנים המסכמים ולעבור אותם ברמה הנדרשת לפטור.
ללא רמת פטור באנגלית, הסטודנט לתואר ראשון יצטרך להושיב את קורסי השפה הזרה עד לסיום התואר.
סוג המבחן | מספר הנדרש |
---|---|
מבחן אמי”ר | 134 ומעלה |
מבחן אמירם | 134 ומעלה |
פרק האנגלית של הבחינה הפסיכומטרית | 134 ומעלה |
על הסטודנטים להשלים את לימודי האנגלית עד סיום התואר כדי להיות זכאים לקבלת התואר.
מסקנה
ההחלטות של מועצה להשכלה גבוהה להצטיין את רמת הפטור באנגלית מתחילת התואר מספקות תוצאות חיוביות. המדדים מראים שהשפעת הפטור באנגלית משפיעה על שיפור רמת האנגלית בתואר המתקדם. עם זאת, עדיין קיימות תהליכים שמסתבכים בהשלבה של הצעדים החדשים ודורשים מערכתיות כדי להתמודד עם האתגרים החדשים.
המלצות מחקר מציעות לשקול את רמת הפטור באנגלית מתוך התבוננות בצרכים ומשאבים של הסטודנטים, ולהתאים אותם לקהל היעד. בצורה זו, תוכל המערכת האקדמית למנוע פוטנציאליות לא תמורת ניצול מניע הלמידה מאוחר בחיי הסטודנטים ובטראומות תקציביות של הסטודנטים.
בסיכום המדגם המתקבל, ניתן להבין כי עלינו להתמקד באופן התערבות המדינה והמוסדות ה-או למנטורות הדרי-א** להגביר את יכולת ההתקנה בין הסטודנטים ולתת להם את מערכות עזר אפוטרופויות לקראת קהל היעד העניינו. בכך, יהיה ניתן לשפר את כללי האוכלוסיה ואת הקורסים האקדמיים והלימודים אודות תואר הפטור באנגלית והמערכת של הלימודים המועילים באנגלית.